Všeobecné obchodné podmienky

Tieto Všeobecné obchodné podmienky upravujú vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim v oblasti predaja tovaru a služieb na internetovej stránke elektronického obchodu HIPKINS.sk medzi spoločnosťou Roman Pavlovič - R&P, Trieda 65, 974 01  Banská Bystrica (ďalej len "predávajúci") a jej obchodnými partnermi (ďalej len "kupujúci").

1. Všeobecné ustanovenia

  • Tieto obchodné podmienky boli spracované podľa Občianskeho zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa a Zákona o elektronickom obchode v znení neskorších predpisov.
  • Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je Roman Pavlovič - R&P, Trieda 65, 974 01  Banská Bystrica, IČO: 44 257 414, DIČ: 1074173067 (ďalej len "predávajúci") a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
  • Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje svoj súhlas s tým, že tieto obchodné podmienky a ustanovenia sa budú vzťahovať na každú kúpnu zmluvu uzavretú prostredníctvom internetovej stránky predávajúceho, na základe ktorej predávajúci dodá tovar prezentovaný na predmetnej internetovej stránke kupujúcemu (ďalej len "kúpna zmluva") a na všetky vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, vzniknuté pri uzatváraní kúpnej zmluvy.
  • Tieto všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.
  • Zoznam tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci je katalógom bežne dodávaného a dostupného tovaru. Predávajúci nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých uvedených tovarov.
  • Predávajúci je viazaný kupujúcemu svojou ponukou tovaru prezentovaného na internetovej stránke predávajúceho, vrátane ceny, počas lehoty 24 hodín od odoslania oznámenia o prijatí objednávky kupujúcemu. Pri nepredvídateľných zmenách bude predávajúci v čo najkratšom čase kontaktovať kupujúceho o ďalšom postupe plnenia zmluvy (objednávky).

2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy (objednávka)

  • Kúpna zmluva (objednávka) vzniká potvrdením procesu objednávania v elektronickom obchode výberom tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru. Pre korektné vybavenie objednávky je potrebné vyplniť požadované údaje v objednávke a zvoliť si možnosti dopravy a platby za objednaný tovar alebo služby.
  • Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí s cenou objednaných tovarov a služieb a teda objednávka sa stáva pre spotrebiteľa záväznou.
  • Kupujúci je odoslaním objednávky viazaný k zaplateniu celkovej kúpnej ceny objednaného tovaru.
  • Po predchádzajúcom prijatí objednávky vydá predávajúci kupujúcemu potvrdenie, označené ako "Potvrdenie objednávky", o akceptovaní objednávky formou e-mailu. Automaticky vykonávané oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému predávajúceho sa nepovažuje za akceptovanie objednávky.
  • Potvrdenie objednávky predávajúcim obsahuje nasledovné údaje:
    • dostupnosť tovaru,
    • názov a cenu tovaru, cenu prepravy,
    • adresu miesta doručenia tovaru spolu s menom kontaktnej osoby,
    • podmienky a spôsob prepravy.
  • Kúpnu zmluvu je možné meniť, rušiť alebo dopĺňať len na základe vzájomnej dohody medzi kupujúcim a predávajúcim ak zákon alebo iný právny predpis neustanovuje inak.

3. Práva a povinnosti predávajúceho

  • Predávajúci je povinný:
    • dodať na základe objednávky potvrdenej predávajúcim kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite, termíne a zabaliť ho spôsobom potrebným na jeho ochranu pri preprave,
    • zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR,
    • odovzdať kupujúcemu spolu s tovarom v písomnej podobe návod v slovenskom jazyku, potvrdený záručný list, dodací list a daňový doklad (faktúru). Faktúra slúži aj ako dodací a záručný list.
  • Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.

4. Práva a povinnosti kupujúceho

  • Kupujúci je povinný:
    • prevziať zakúpený alebo objednaný tovar,
    • zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru,
    • potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby,
    • nepoškodzovať dobré obchodné meno predávajúceho.
  • Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v potvrdení objednávky.
  • V prípade, že dôjde medzi predávajúcim a kupujúcim k sporu, ktorý sa nepodarí vyriešiť vzájomnou dohodou, môže kupujúci podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov podať návrh na mimo súdne riešenie tohto sporu určenému subjektu k mimosúdnym riešeniam spotrebiteľských sporov, ktorým je:

           Slovenská obchodná inšpekcia
           Prievozská 32 
           827 99 Bratislava 27
           Web: www.soi.sk
           E-mail: ars@soi.sk 

      Prípadne využiť platformu na riešenie sporov on-line, ktorú zriadila Európska komisia na adrese: http://ec.europa.e­u/odr/

5. Dodacie podmienky - Dodanie tovaru

     CENY A DODANIE TOVARU PRE SLOVENSKO

  • Zásielkovňa - 1,90 Eur
  • Slovenská pošta - 2,- Eur
  • Kuriér Slovak Parcel Servis - 3,50 Eur
  • Dobierka + 1,20 Eur
  • Doprava ZADARMO pri objednávke nad 45 Eur

     --------------------------------------------------------------------------------------

     SLOVENSKÁ POŠTA

  • Zásielka bude doručená Slovenskou poštou ako doporučený list na adresu
  • Doba doručenia 2 až 3 pracovné dni od podania zásielky

     KURIÉR SLOVAK PARCEL SERVIS

  • Najrýchlejší spôsob dopravy
  • Doba doručenia do 24 hod. od predania zásielky kuriérovi
  • Pred doručením Vás kuriér bude telefonicky kontaktovať    

      ZÁSIELKOVŇA

  • Možnosť osobného odberu na niektorom z desiatok výdajných miest po celom Slovensku
  • Tovar je možné priamo na výdajnom mieste skontrolovať a prípadne hneď poslať späť
  • Doba doručenia 2 až 3 pracovné dni od podania zásielky

     --------------------------------------------------------------------------------------

     CENY A DODANIE TOVARU PRE ČESKO

  • Česká pošta - 150,- CZK
  • Zásielkovňa - 108,- CZK
  • Dobierka - 31,- CZK
  • Doprava ZADARMO pri objednávke nad 1158,- CZK

       Ceny za dopravu sú len informačné. Budú prepočítané aktuálnym kurzom.

     --------------------------------------------------------------------------------------

     ČESKÁ POŠTA 

  • Doručenie na adresu cez Českú poštu
  • Doba doručenia 3 až 4 pracovné dni od podania zásielky

     ZÁSIELKOVŇA

  • Možnosť osobného odberu na niektorom z desiatok výdajných miest po celej Českej republike
  • Tovar si viete priamo na výdajnom mieste skontrolovať a prípadne hneď poslať späť
  • Doba doručenia 3 až 4 pracovné dni od podania zásielky

 

     CENY A DODANIE TOVARU PRE MAĎARSKO

  • Maďarská pošta doručenie na adresu - 5,70 Eur
  • Zásielkovňa HU (Csomagküldő.hu) - 3,70 Eur
  • Dobierka + 1,20 Eur
  • Doprava ZADARMO pri objednávke nad 45,- Eur

      --------------------------------------------------------------------------------------

         MAĎARSKÁ POŠTA 

  • Doručenie na adresu cez Maďarskú poštu
  • Doba doručenia 3 až 4 pracovné dni od podania zásielky

          ZÁSIELKOVŇA

  • Možnosť osobného odberu na niektorom z desiatok výdajných miest po celej Maďarskej republike
  • Tovar si viete priamo na výdajnom mieste skontrolovať a prípadne hneď poslať späť
  • Doba doručenia 3 až 4 pracovné dni od podania zásielky

     PRE INFORMÁCIE O CENE A DOPRAVE PRE OSTATNÉ KRAJINY EU, KONTAKTUJTE PREDAJCU.

DODACIE PODMIENKY

  • Tovar je predávaný podľa vystavených vzorov, katalógov, typových listov a vzorkovníkov predávajúceho umiestnených na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
  • Predávajúci je povinný objednávku kupujúceho splniť a tovar dodať kupujúcemu v lehote do 7 pracovných dní od dodania tovaru dodávateľom alebo výrobcom tovaru predávajúcemu.
  • Kupujúci je povinný prevziať tovar na mieste, ktoré je uvedené v potvrdení objednávky kupujúceho predávajúcim. V prípade, ak dôjde k omeškaniu dodania tovaru zo strany predávajúceho, predávajúci je oprávnený jednostranne predĺžiť lehotu na dodanie tovaru, a to aj opakovane, o čom predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie. V prípade, ak kupujúci neprevezme objednaný tovar do 4 dní odo dňa, keď bol kupujúcemu dostupný, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe. Po predaní tovaru tretej osobe predávajúci vráti kupujúcemu jeho prípadne zaplatenú zálohu do 14 pracovných dní.
  • Váha, rozmery a ostatné údaje o tovare obsiahnuté v katalógoch, prospektoch a iných písomnostiach predávajúceho umiestnenými na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho sú nezáväznými údajmi.
  • Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku na neporušenosť obalu hneď po doručení. Ak je obal tovaru mechanicky poškodený, je kupujúci povinný túto skutočnosť oznámiť dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru pod obalom. V prípade zistenia poškodenia tovaru spíše dopravca s kupujúcim záznam, tzv. škodový protokol. Na základe takto vyhotoveného záznamu predávajúci poskytne odstránenie vady tovaru, zľavu na tovar alebo v prípade neodstrániteľných vád tovaru dodá kupujúcemu nový tovar.
  • Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim v lehote 14 pracovných dní od potvrdeného termínu dodania odstúpiť od potvrdenej objednávky. Ak kupujúci za tovar vopred zaplatil, predávajúci mu vráti zaplatenú sumu bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim, do 14 pracovných dní od doručenia písomného odstúpenia od zmluvy.
  • Pri platbe prevodným príkazom je objednaný tovar rezervovaný po dobu 3 dní. Po uplynutí tejto lehoty má predávajúci právo objednávku stornovať a tovar vrátiť späť do predaja. 

  

6. Kúpna cena

  • Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu cenu tovaru dohodnutú v potvrdení objednávky vrátane nákladov na doručenie tovaru (ďalej len "kúpna cena") formou 
    • platobnou kartou na stránke predávajúceho - online platbou
    • prevodom na bankový účet najneskôr do 3 pracovných dní od potvrdenia objednávky. Po uplynutí tejto lehoty má predávajúci právo objednávku stornovať a tovar vrátiť späť do predaja.
    • dobierkou v mieste dodania tovaru prostredníctvom Slovenskej pošty alebo prostredníctvom služby Slovak Parcel Service - SPS.
  • Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu kúpnej ceny v prípade zmeny právnych predpisov, zmeny kurzu Eura a zmeny cien od výrobcov alebo dodávateľov tovaru.
  • Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote uvedenej v potvrdení objednávky, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
  • Všetky uvádzané ceny pri tovare a službách sú konečné, vrátane DPH.

7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod zodpovednosti za škody na tovare

  • Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.
  • Zodpovednosť za škody na tovare prechádza na kupujúceho v momente, keď prevezme tovar od predávajúceho, v prípade doručenia dopravnou spoločnosťou, prevzatím tovaru od kuriéra.

8. Osobné údaje a ich ochrana

Podmienky ochrany osobných údajov           

Základné ustanovenia

1. Správcom osobných údajov podľa čl. 4 bod 7 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracovaní osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov (ďalej len: "GDPR") je Roman Pavlovič - R&P, IČO: 44257414 so sídlom Tr. SNP 65, (ďalej len: "správca").

2. Kontaktné údaje správcu sú

adresa: Roman Pavlovič - R&P, Tr. SNP 65, 974 01 Banská Bystrica

email: hipkins@hipkins.sk

3. Osobnými údajmi sú všetky informácie o identifikovanej alebo identifikovateľnej fyzickej osobe; identifikovateľnou fyzickou osobou je fyzická osoba, ktorú možno priamo alebo nepriamo identifikovať, najmä odkazom na určitý identifikátor, napríklad meno, identifikačné číslo, lokačné údaje, sieťový identifikátor alebo jedného alebo viacerých faktorov špecifických pre fyzickú, fyziologickú, genetickú, mentálnu, ekonomickú, kultúrnu alebo spoločenskú identitu tejto fyzickej osoby.

4. Správca nemenoval poverenca pre ochranu osobných údajov.

Zdroje a kategórie spracovaných osobných údajov

1. Správca spracováva osobné údaje, ktoré ste mu poskytli alebo osobné údaje, ktoré správca získal na základe plnenia zmluvy (objednávky).

2. Správca spracováva Vaše identifikačné a kontaktné údaje a údaje potrebné na plnenie zmluvy. 

Zákonný dôvod a účel spracovania osobných údajov

1. Zákonným dôvodom spracovania osobných údajov je

  • plnenie zmluvy medzi Vami a správcom podľa čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR,
  • oprávnený záujem správcu na poskytovanie priameho marketingu (najmä pre zasielanie obchodných oznámení a newsletterov) podľa čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR,
  • Váš súhlas so spracovaním na účely poskytovania priameho marketingu (najmä pre zasielanie obchodných oznámení a newsletterov) podľa čl. 6 ods. 1 písm. a) GDPR v spojení s § 7 ods. 2 zákona č. 480/2004 Zb., o niektorých službách informačnej spoločnosti v prípade, že nedošlo k objednávke tovaru alebo služby.

2. Účelom spracovania osobných údajov je

  • vybavenie Vašej objednávky a výkon práv a povinností vyplývajúcich zo zmluvného vzťahu medzi Vami a správcom; pri objednávke sú vyžadované osobné údaje, ktoré sú nutné pre úspešné vybavenie objednávky (meno a adresa, kontakt), poskytnutie osobných údajov je nutnou požiadavkou pre uzatvorenie a plnenie zmluvy, bez poskytnutia osobných údajov nie je možné zmluvu uzavrieť či ju zo strany správcu plniť,
  • zasielanie obchodných oznámení a činenia ďalších marketingových aktivít.

3. Zo strany správcu nedochádza k automatickému individuálnemu rozhodovaniu v zmysle čl. 22 GDPR.  

Doba uchovávania údajov

1. Správca uchováva osobné údaje

  • po dobu nevyhnutnú na výkon práv a povinností vyplývajúcich zo zmluvného vzťahu medzi Vami a správcom a uplatňovaní nárokov z týchto zmluvných vzťahov (po dobu 10 rokov od ukončenia zmluvného vzťahu).
  • po dobu, než je odvolaný súhlas so spracovaním osobných údajov pre účely marketingu, najdlhšie  10 rokov, ak sú osobné údaje spracovávané na základe súhlasu.

2. Po uplynutí doby uchovávania osobných údajov správca osobné údaje vymaže. 

Príjemcovia osobných údajov (subdodávatelia správcu)

1. Príjemcovia osobných údajov sú osoby

  • podieľajúci sa na dodaní tovaru (služieb), realizácií platieb na základe zmluvy,
  • zaisťujúci služby prevádzkovania e-shopu  a ďalšie služby v súvislosti s prevádzkovaním e-shopu,
  • zaisťujúci marketingové služby.

2. Správca nemá v úmysle odovzdať osobné údaje do tretej krajiny (do krajiny mimo EÚ) alebo medzinárodnej organizácie. Príjemcovia osobných údajov v tretích krajinách sú poskytovatelia mailingových služieb / cloudových služieb. 

Vaše práva

1. Za podmienok stanovených v GDPR máte

  • právo na prístup k svojim osobným údajom podľa čl. 15 GDPR,
  • právo na opravu osobných údajov podľa čl. 16 GDPR, prípadne obmedzenie spracovania podľa čl. 18 GDPR.
  • právo na vymazanie osobných údajov podľa čl. 17 GDPR.
  • právo namietať proti spracovaniu podľa čl. 21 GDPR a
  • právo na prenosnosť údajov podľa čl. 20 GDPR.
  • právo odvolať súhlas so spracovaním písomne ​​alebo elektronicky na adresu alebo email správcu uvedený v čl. III týchto podmienok.

2. Ďalej máte právo podať sťažnosť na Úrade pre ochranu osobných údajov v prípade, že sa domnievate, že bolo porušené Vaše právo na ochranu osobných údajov. 

Podmienky zabezpečenia osobných údajov

1. Správca prehlasuje, že prijal všetky dostupné technické a organizačné opatrenia na zabezpečenie osobných údajov.

2. Správca prijal technické opatrenia na zabezpečenie dátových úložísk a úložísk osobných údajov v listinnej podobe, najmä antivírusový program, šifrovanie, zálohy, ochrana heslom.

3. Správca prehlasuje, že k osobným údajom majú prístup iba ním poverené osoby. 

Záverečné ustanovenia

1. Odoslaním objednávky z internetového objednávkového formulára potvrdzujete, že ste oboznámený s podmienkami ochrany osobných údajov a že ich v celom rozsahu prijímate.

2. S týmito podmienkami súhlasíte zaškrtnutím súhlasu prostredníctvom internetového formulára. Zaškrtnutím súhlasu potvrdzujete, že ste oboznámený s podmienkami ochrany osobných údajov a že ich v celom rozsahu prijímate.

3. Správca je oprávnený tieto podmienky zmeniť. Novú verziu podmienok ochrany osobných údajov zverejní na svojich internetových stránkach.

9. Odstúpenie od kúpnej zmluvy (zrušenie objednávky), výmena tovaru

  • Spotrebiteľ má na základe zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon“) podľa ustanovení § 7 a nasledujúcich právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dni odo dňa prevzatia tovaru. Ak predmetom kúpnej zmluvy je dodanie tovaru, spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru.
  • Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť, písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy doručiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu predávajúceho alebo toto odstúpenie odovzdať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu, ktorá je uvedená v kontaktoch.
  • Ak posledný deň lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy pripadne na sobotu, nedeľu alebo štátny sviatok, posledným dňom lehoty je najbližší pracovný deň.
  • Spotrebiteľ je povinný po oznámení o odstúpení od zmluvy zaslať predmet zmluvy od ktorej odstupuje spolu so všetkou dokumentáciou – originálom faktúry, návodom a inou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia (§10 ods. 1 Zákona). Odporúčame kupujúcim aby si vyhotovili pre vlastnú potrebu kópiu faktúry a tovar zasielali doporučene a ako poistenú zásielku. Na odstúpenie od zmluvy môžete využiť nasledovný formulár: Odstúpenia od kúpnej zmluvy
  • Tovar nezasielajte na dobierku, takýto tovar nebude prevzatý.
  • Prevádzkovateľ internetového obchodu (predávajúci) vráti zaplatené plnenie za tovar vrátane nákladov na dopravu v zmysle ust. §9 ods. 3) zákona č. 102/2014 Z.z. do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, avšak nemusí vrátiť peniaze skôr ako je mu doručený tovar alebo spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru, to neplatí v prípade ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne sám.
  • Náklady na dopravu budú vrátené len do výšky najlacnejšieho z ponúkaných spôsobov doručenia. To však neplatí pri čiastočnom vrátení tovaru predávajúcemu, kedy predávajúci vráti spotrebiteľovi len hodnotu vráteného tovaru.
  • V prípade odstúpenia od zmluvy sa kupujúci zaväzuje vrátiť tovar predávajúcemu bez závad (vrátený tovar nesmie byť poškodený, znečistený, vypraný, zmenený alebo opotrebovaný), doporučujeme v nepoškodenom pôvodnom obale.
  • Nevyhnutnou podmienkou je, aby všetky etikety a štítky boli neporušené a pripevnené na tovar.
  • Ak dôjde medzičasom k zmene ceny tovaru, cenový rozdiel Vám nebude účtovaný ako nedoplatok, ani vrátený ako preplatok. 
  • V prípade, že spotrebiteľ vráti predávajúcemu poškodený alebo inak znehodnotený tovar, predávajúci má nárok na náhradu nákladov súvisiacich s uvedením tovaru do pôvodného stavu.
  • Náklady na zaslanie tovaru naspäť predávajúcemu hradí spotrebiteľ.
  • Odporúčame tovar vhodne zabaliť a uchovať si doklad o jeho odoslaní - za poškodený alebo stratený tovar predávajúci nepreberá zodpovednosť.
  • V prípade výmeny tovaru sa postupuje rovnakým spôsobom ako pri odstúpení od kúpnej zmluvy, prípadne ďalší postup bude predmetom dohody medzi predávajúcim a spotrebiteľom.
  • Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z

10. Reklamačné podmienky

  1. Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený u predávajúceho a ktorý je vlastníctvom kupujúceho.
  2. V prípade ak vlastnícke právo ešte neprešlo z predávajúceho na kupujúceho, kupujúci si v zmysle platnej legislatívy reklamáciu môže uplatniť až po úplnej úhrade v zmysle § 151 Občianskeho zákonníka.      
  3. Ak kupujúci je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania) na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak, postupuje sa v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka. Ak kupujúci nie je spotrebiteľ, postupuje sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka a záručná doba je 1 rok. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej spoločnosti alebo priamo od predávajúceho ak si tovar preberá kupujúci osobne v deň jeho prevzatia.
  4. Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u predávajúceho, a to hneď po zistení vady.
  5. Zodpovednosť za vady sa nevťahuje na vady spôsobené nasledovným užívaním:
  • k vade došlo mechanickým poškodením výrobku spôsobeným kupujúcim,
  • nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie,
  • používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzeného prostrediu tovaru,
  • zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar,
  • poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
  • používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok.

     6. Zo zodpovednosti za vady sú taktiež vyňaté vady, ktoré vznikli pri živelnej pohrome.

     7. Zodpovednosť za vady sa nevťahuje taktiež i na bežné opotrebenie tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu a nedá sa reklamovať.

        Reklamovaný tovar je potrebné zaslať na našu adresu uvedenú nižšie, avšak nie na dobierku. Tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu tovaru a odporúčame tovar zaslať doporučene, prípadne ako poistenú zásielku. K tovaru je potrebné pripojiť kópiu dokladu o kúpe (faktúru) a priložiť vyplnený Reklamačný formulár.

        (http://www.nakupujbezpecne.sk/docs/form/reklamacia.pdf).

REKLAMÁCIU JE POTREBNÉ ZASLAŤ VÝHRADNE PÍSOMNE (POŠTOU, E-MAILOM)

  1. Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej doručenia predávajúcemu. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie bude zaslané písomne.
  2. Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do 3 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie tovaru najneskôr do 30 dni odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie vybaví reklamáciu predávajúci ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie byť dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie reklamácie ma kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a bude mu vrátená plná suma za tovar alebo má právo na výmenu tovaru za nový.

PRÁVA KUPUJÚCEHO PRI UPLATŇOVANÍ REKLAMÁCIE:

  • pri odstrániteľnej chybe má kupujúci právo, aby tá bola odstránená bezplatne, riadne a včas. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci. Kupujúci môže požadovať namiesto opravy vady (opravy) výmenu chybnej veci za bezchybnú, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť chyby,
  • pri výskyte neodstrániteľnej chyby, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel, má kupujúci právo buď na výmenu veci alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí).
  • reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
  • nepoškodenie tovaru, resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri preberaní tovaru) je potrebné skontrolovať pri preberaní tovaru, nakoľko tovar pri preprave sa môže poškodiť, odporúčame kupujúcim rozbaliť tovar a prezrieť si ho v prítomnosti dopravcu. Vaším podpisom kuriérovi prehlasujete že obal je nepoškodený.

Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok a predávajúci si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho.

11. Záverečné ustanovenia

  • Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto Všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto Všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
  • Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná výhradne vo forme e-mailových správ, prípadne telefonicky.
  • Právne vzťahy predávajúceho a kupujúceho výslovne neupravené týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode, Občianskym zákonníkom, zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom predaji, v platnom znení, ako i súvisiacimi predpismi. Ak nie je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa právne vzťahy neupravené týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami zákonom č. 513/1991 Z. z. Obchodný zákonník, v platnom znení.
  • Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.
  • Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto všeobecné obchodné podmienky, prípadne obchodné podmienky predávajúceho a reklamačný poriadok predávajúceho prečítal, oboznámil sa s ich obsahom a v celom rozsahu s nimi súhlasí.

       Orgán dozoru
           Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
           Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj
           Dolná 46
           974 00  Banská Bystrica


         V Banskej Bystrici, 20.5.2018